РОЗРОБКИ УРОКІВ

З Україною в серці! 

Сценарій до першого уроку 2016 (1-4 класи)

Мета:поглибитизнаннядітей про свою Батьківщину, ознайомити з історієювиникненнядержавних символівУкраїни, долучати до дотримання традиційукраїнського народу, показати красу і неповторністьрідного краю; розвиватиувагу, уяву, мислення, поширювати словниковий запас учнів, розвивати мовлення, вміннякористуватися картою України; виховуватилюбов до Батьківщини, українськоїмови, бажанняпримножуватикращінадбання українського народу.

Обладнання: мультимедійна установка (презентація)

Реквізит:імпровізована карта України, аплікації-вишиванки, бумажні голуби, квіти соняшника, сердечка.

Хід

Учитель:

Рідна Батьківщина. Вона відкриває нам двері в чарівний світ життя. Вона, як матінка. Одна-єдина.Ми відчуваємо кожною своєю клітинкою сум за рідною домівкою, за місцем, де народилися.

· Слайд 3 «З Україною в серці»

· Ролик «Україна в серці кожного»

Ведучий

Україна - це земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали навколишній світ, відчули любов і ласку, почули рідну мову матері.

Ведуча

Ми живемо в країні, волелюбній, мирній державі, усім серцем любимо свою країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, незалежною державою.

Учень1:

На білому світі є різні країни,

Де ріки, ліси і лани...

Та тільки одна на землі Україна,

А ми - її доньки й сини

Учениця 2:

Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша - солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна.

· Слайд - 3 «Україна історична»

Учитель:

Ми живемо в часи, коли Україна, як ніколи раніше, стала осередком уваги людей всього світу. А що ми, українці, знаємо про свою державу? Чи знаємо ми її історичне минуле? Чи вміємо ми читати повідомлення, що майстерно зашифровані в символах, які залишили наші пращури майбутнім поколінням?

· Слайд 4 «Володимир Мономах»

Учень-дослідник 1

Пригадаймо часи Київської Русі, правління князя Ярослава Мудрого.Чим він прославив свій час? Володимир Мономах - онук Ярослава Мудрого. Він був дуже освіченою людиною.ДобаВолодимира Мономаха була часом розквітукультури. У Києві та в іншихмістах один за одним виросталикам'яніхрами, оздобленінастіннимживописом .Зокрема, в той час булозбудовано і прикрашено Михайлівський Золотоверхий собор уКиєві. Відомими є його повчання для дітей.

Слайд 5«Повчання Володимира Мономаха»

(Пояснення учнями)

Стався до інших так, як хочеш, щоб ставилися до тебе.

Зміцнюй тіло й душу, просвітлюй розум.

Працюй так, щоб після тебе нічого не переробляли.

Будь завтра кращим, ніж ти є сьогодні.

Не давай сильним принижувати слабких.

Не залишай хворих, не забувай про бідних.

Пізнавши все добре, пам'ятай, а чого не знаєш - того навчайся.

Живи для Батьківщини та люби людство.

Слайд 6 «Історія прапора»

Учень-дослідник 2

Довге й цікаве життя має наш прапор. Його знали ще з 15 століття. Саме з ним українські галицькі полки йшли на битву з німецькими лицарями. Головна Рада у Львові ухвалила своїм символом жовто-синє сполучення кольорів прапора. Правда, порядок кольорів тоді ще не був встановлений, тому й майоріли як жовто-сині, так і синьо-жовті полотнища. Тільки 22 березня 1918 року став прапор знизу жовтим, а зверху блакитним.

Степів таврійських і Карпатських гір

З'єднався колір синій і жовтавий.

Погляньте, він як день новий розцвів,

Він - прапор вільної держави!

Слайд 7 «День прапора»

Учень-дослідник 3:

У трагічному березні 1919 р. синьо-жовтий прапор замінили на червоне полотнище аж на цілих 70 років. Лише 28 червня 1996 р. о 9 годині 19 хвилин наш прапор відродився.Саме тоді було прийнято Конституцію, де записано: «Державний прапор України - стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів»

У синьому кольорі

Була ознака миру.

А в жовтому народ

Плекав велику віру.

Слайд 8 « Наш герб»

Учень-дослідник 4:

Тризуб державним гербом було схвалено вперше 12 лютого 1918 р. Звичайно, за часи радянської влади його забули. А відродився він 19 лютого 1992 року як офіційна емблема України - золотавий тризуб.

Слайд 9 « Державний гімн України» (виконання учнями під музичний супровід)

Учень-дослідник 5

Гімн - величава пісня, виконання якої пов'язане зі святковими урочистостями, офіці-йними державними заходами, військовими парадами.Пісні - гімни - це жива історія народів, їх прагнення до волі.

Створенняукраїнськогогімнубере початок з осені 1862 року. Українськийетнограф, фольклорист, відомий поет Павло Платонович Чубинський (1839-1884 рр.) пишевірш «Ще не вмерлаУкраїна», якому у майбутньомусудилося стати національним, а згодом і державнимгімном.

Патріотичнийвірш не пройшовповзувагу й релігійнихдіячів того часу. Один з них, отець Михайло(Вербицький) (1815-1870 рр.), щей знаний композитор свого часу,за-хопленийвіршем Павла Чубинського,пишемузику до нього.

Вперше почав використовуватись як державнийгімн у 1917 році. Проте, тільки 6 бе-резня 2003 року Верховна Рада Україниухвалила Закон «Про ДержавнийгімнУкраї-ни»гімн на музикуМихайлаВербицькогозі словами тількипершого куплета і при-співупісні Павла Чубинського «Ще не вмерлаУкраїна». У той же час перша строфа гімну була змінена і звучить як «Ще не вмерлаУкраїни і слава, і воля».

· Слайд 10 - 13 «Україна географічна»

Дослідник 6

Наша держава - одна з найбільших країн у Європі.Географічний центр Європи зна-ходиться безпосередньо в Закарпатті, в селі Ділове, у Рахівському районі, поблизу від відомого Карпатського біосферного заповідника, на березі річки Тиса біля кордону з Румунією. Тут знаходиться знак, на якомулатинськоюмовоюнаписані слова, що по-значаютьнаступне: « Постійне, точне, вічнемісце. Центр Європивстановлений в1887році, місцевимірудуже точно за допомогоюспеціальногоапаратузі шкалою ме-ридіанів і паралелі, виготовленим в Австро-Угорщині».Рахівщинаволодієсправжнімекологічним феноменом і дужепотужнимприродо-ресурснимпотенціалом. Тут знахо-дитьсянайвища гора на Україні - Говерла (2061 метр) та всішість вершин Українсь-ких Карпат, щопіднімаютьсявище 2000 м над рівнем моря. Тут знайдено 82 джереламінеральних вод, росте близько 300 видівлікарськихрослин, зустрічаєтьсямайже по-ловинавидіврослин і тварин, занесених до ЧервоноїКниги.

· Слайд 14 «Моя рідна земля»

Ведучий :

Щасливі ми, що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть ба-тьки, тут корінь українського народу.

Ведуча:

Ми хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово, вслухаємося в чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови.

Ведучий:

Україна - це наша історія. Бо поки ми пам'ятаємо історію свого народу, ми існуємо як нація.

Учитель:

Україна має багату культурну спадщину, славиться народними традиціями

Учень 3

Обереги моїукраїнські,

Ви прийшли з давнини в майбуття.

Рушники й сорочки материнські

Поруч з нами ідуть у життя.

Учениця 4

Нам з любов'юсерцязігрівають -

Доброта і тепло в них завжди.

Вони святість і відданістьмають.

Захищаютьвід лиха й біди.

Ведучий:

Україна - це рідний дім, рідне село, мелодійна, ніжна мова, вишиванки, верба і калина - це вишивана моя Україна!

· Слайд 15 «Україна вишивана»

Учениця- дослідниця 7

Українські вишиті рушники. Жодна оселя не обходилася без них. Ось чому в народі говорили: «Хата без рушників - що сім'я без дітей!». Без рушників, як без пісні, не обходилась жодна урочиста подія в родині. Вони - символ єдності сім'ї, любові до матері, символ працелюбності. Зелені візерунки - це символ весни та оновлення, відтінки синього - колір неба і води, які дають силу та здоров'я, жовтий - це колір відродження, коричневий - знак землі, а червоні та чорні нитки у вишивці бабусиного рушника - то нашаодвічна любов та журба.

· Слайд 16 «День вишиванки»

· Закріплення знань

- Ми багато чого знаємо, багато чого навчилися, а чи маємо ми розуміння, що значить бути громадянином своєї держави?

(відповіді дітей)

- Любити так, як любив великий Шевченко

10. Слайд 17 «Україна Шевченкова»

(Діти читають улюблені віршіТ. Г. Шевченка)

14. Ведуча: Слайд 19 «Найкращий куточок Землі»

Україно! Чарівна моя, ненько, найкращийкуточкуземлі, солов'їнапісне! Ти прекрасна, але найбільшетвоєбагатство - народ. Народ чесний, трудолюбивий, нескорений, міцний, як граніт, співучий, дзвінкоголосий.

Слайд 20відеокліп« Це моя земля» ( співають діти)

14. Слайд 21 «Плаче серденько» ( читає вчитель)

Україно, Україно!
Серце моє, ненько!
Як згадаю

твою долю,

Заплаче серденько!

16. Слайд 22 «Молитва України за дітей»

Вчитель:

Ми живемо в непрості часи. Багато страшних випробувань випало на долю наших людей. Страждає Україна. Як і за часів славетного Шевченка,плаче за своїми дітьми і невтомно благає про мир та спокій на своїй землі.

З молитвою в серці

(авторський вірш)

До вас в мольбі звертаюсь, небеса!

Не за себе благаю - за дітей.

Зжалійтеся!

Не зникне хай краса,

Що вітром волі проросла в серцях людей.

Почуй молитву матері, о, небо,

За сина і за донечку її.

Не допусти безчинств.

Більше не треба

Страшних випробувань для рідної землі.

Даруйте моїм дітям, небеса,

Годину мирну

І спокійний, світлий день.

Хай сяйвом сонячним виблискує роса

Під звуки любих для душі пісень.

Снаговська В. І.

17. Слайд 23відеокліп«Моє ім'я - Батьківщина»

18. Слайд 24 «Україна - єдина країна»

Вчитель:

Ми всі благаємо про мир, спокій для держави, про щастя, добробут для родин, про здоров'я та прекрасне майбутнє для наших дітей. І в цьому ми єдині.

Свої найкращі побажання наші дівчатка та хлопчики адресують неньці - Україні.

(діти прикрашають карту України листівками: сердечками, голубами, соняшниками. Голуб - символ миру, соняшник - символ неперервності роду, родючості, процвітання)

Отже, миру тобі, рідна країно! Любові, процвітання!

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати